سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکمل سوخت

 

انواع مکمل‌های سوخت 


مکمل‌های سوخت برای موتورهای بنزینی و دیزلی در بازار موجود است. براساس وعده سازندگان این مکمل‌ها، با استفاده از این محصولات مزایای زیادی نصیب صاحبان خودرو می‌شود که برای مثال می‌توان به تمیز شدن سیستم انژکتور و حذف آب از سیستم سوخت‌رسانی اشاره کرد. برای بهبود عملکرد کاتالیزور خودرو و همچنین سیستم اگزوز، محصولات دیگری به‌طور مخصوص توسعه داده شده‌اند و در بازار برای خرید موجود هستند.
 

 

براساس ادعا سازندگان این محصولات، در حالت کلی با استفاده از این مکمل‌ها باید خودرو عملکرد روان‌تری را از خود نشان دهد. علت این امر را باید در مصرف سوخت بهینه‌تر، بهبود عملکرد، کاهش انتشار گازهای سمی و افزایش عمر مفید موتور خودرو جستجو کرد. 

 

استفاده از مکمل سوخت بسیار راحت است. برای آشنایی با نحوه استفاده از مکمل‌ها می‌توانید دستورالعمل موجود بر روی بسته‌بندی آن ‌ها را مطالعه کنید. در اغلب موارد مکمل‌های سوخت مایع بوده و تنها نیاز است آن‌ها را داخل باک خودرو بریزید، البته باک باید پر از بنزین یا گازوئیل باشد. مکمل باید با سوخت ترکیب شده و وارد سیستم سوخت‌رسانی خودرو شود تا کارایی مناسبی از خود نشان دهد. 

 

در حالت عمومی مکمل‌های سوخت برای خودروهای قدیمی و یا اتومبیل‌هایی که کارکرد بالایی دارند، مناسب هستند چراکه سیستم سوخت‌رسانی آن‌ها را تمیز می‌کنند. تقریبا می‌توان گفت مکمل‌های سوخت برای خودروهای نو و یا دستگاه‌هایی که از آن‌ها به خوبی مراقبت می‌شود، کارایی لازم را ندارد و استفاده از آن‌ها بهبودی در عملکرد این ماشین‌ها ایجاد نمی‌کند.

 

انواع مکمل‌های سوخت 

 

مکمل‌های سوخت متفاوتی در بازار وجود دارند که هر کدام برای کارایی خاصی توسعه یافته‌اند. برخی از این محصولات برای خودروهای قدیمی تولید شده‌اند. همانطور که می‌دانید تکنولوژی مورد استفاده در اتومبیل‌ها در سال‌های اخیر تغییرات زیادی داشته است، بنابراین مواد مورد استفاده در مکمل‌ها باید متفاوت باشد. 

 

اگر در منطقه‌‌ای سردسیر زندگی می‌کنید و خودرو شما دیزلی است، از مکمل سوخت برای جلوگیری از یخ زدن گازوئیل استفاده کنید. این کار از انسداد سیستم سوخت‌رسانی نیز جلوگیری می‌کند. اگر برای مدت طولانی در هوای سرد از اتومبیل خود استفاده نمی‌کنید و در پارکینگ برای مدتی خاموش باقی می‌ماند، از دو مکمل سوخت استفاده کنید تا ماشین به راحتی روشن شود. 

 

استفاده از مکمل برای خودرویی که مدت زمان زیادی خاموش بوده، باعث می‌شود که رسوبات سیستم سوخت‌رسانی از بین برود و عملکرد روان‌تری داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر به سایت لوازم یدکی خودرو تاپیک کالا مراجعه کنید.